Author Topic: Boxing 2016-2017 Thread  (Read 11119 times)

Description:

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016 Thread
« Reply #100 on: March 19, 2017, 06:21:47 AM »
People were pissed. I tried starting a bullshit chant but it didn't pick up.

Offline The Art of Rasslin'

  • PosterFest 2014 Winner
  • Member
  • *******
  • Posts: 23,297
  • wipeoff
Re: Boxing 2016 Thread
« Reply #101 on: March 19, 2017, 06:33:23 AM »
was this you after



I can't believe a guy can be that big, and jump around like he does what a great athlete!

Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016 Thread
« Reply #102 on: March 19, 2017, 07:07:08 AM »
Yep. But then I had to get focused for the triple g fight


Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016 Thread
« Reply #103 on: April 04, 2017, 07:32:40 AM »
Andre Ward vs Sergey Kovalev June 17

Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016 Thread
« Reply #104 on: April 08, 2017, 03:43:43 PM »
Usyk vs Hunter was slobberkbocker, Gvozdyk is a beast and Lomachenko is out of this universe

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016 Thread
« Reply #105 on: April 29, 2017, 07:33:52 AM »
I hope I'm not the only one watching Wlad/Joshua.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016 Thread
« Reply #106 on: April 29, 2017, 08:47:39 AM »
What a fight!


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #107 on: April 29, 2017, 11:39:47 AM »
Will watch on HBO. Crazy result

Offline Youth N Asia

  • 2016 & 2017 Death Pool Reaper
  • Member
  • **
  • Posts: 10,191
  • STRONG STYLE!
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #108 on: April 29, 2017, 04:06:08 PM »
Sick ass fight. Could have gone either way if they'd reached the end of 12. Joshua looked burned out halfway through the fight. Found a second wind and made it happen. It'd be nice to see heavyweight relevant again.

Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #109 on: May 06, 2017, 03:51:03 PM »
GOLOVKIN CANELO

Offline NoCalMike

  • Member
  • **
  • Posts: 7,889
  • Welcome to Prime Time, bitch!
    • EVIL EPISODES PODCAST!
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #110 on: May 06, 2017, 03:56:10 PM »
It's kind of amazing all the casual boxing fans who weren't expecting this kind of one-sided beatdown and now view Canelo as this super unbeatable monster.  They are going to be in for a bit of a shock when Golovkin beats his face in this September.
Get your TV Horror Fix w/the Podcast EVIL EPISODES! Listen at:
http://www.legionpodcasts.com/
http://www.horrorphilia.com

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #111 on: May 06, 2017, 04:32:20 PM »
I think Canelo can win and I don't base that on this fight in any way. Golovkin is slowing down.

I'm not outright picking him but I need to see what the odds are. Might bet on him.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline The Art of Rasslin'

  • PosterFest 2014 Winner
  • Member
  • *******
  • Posts: 23,297
  • wipeoff


I can't believe a guy can be that big, and jump around like he does what a great athlete!

Offline The Art of Rasslin'

  • PosterFest 2014 Winner
  • Member
  • *******
  • Posts: 23,297
  • wipeoff
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #113 on: May 07, 2017, 11:10:37 AM »
If JCC Jr. had a different name, nobody would give a shit about him and he probably would have lost more often and never gotten some of these big fights. It was cool to see Canelo dominate but even I didn't think it would be that much of a mismatch. JCC Jr. looked like a punching bag.


I can't believe a guy can be that big, and jump around like he does what a great athlete!

Offline Cool, Bad, & Handsome

  • Member
  • **
  • Posts: 28,613
  • KOAB
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #114 on: May 07, 2017, 11:18:57 AM »
I didn't watch it because I thought Canelo was gonna dominate him. Canelo is just on that tier right below the GOATs... which is why I think Golovkin is gonna beat him.

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #115 on: May 20, 2017, 02:44:09 PM »
Too bad there's nobody great for Terence Crawford to fight.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #116 on: May 20, 2017, 02:54:35 PM »
Yo I'm at msg! Crawford vs Thurman would be good

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #117 on: May 20, 2017, 02:59:39 PM »
Crawford would beat the life outta that dude IMO.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #118 on: May 27, 2017, 09:26:16 AM »
Brook vs. Spence is everything you watch this shit for!


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #119 on: May 27, 2017, 09:29:21 AM »
Brook has his vision beaten out of his eye and quits!


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline The Art of Rasslin'

  • PosterFest 2014 Winner
  • Member
  • *******
  • Posts: 23,297
  • wipeoff


I can't believe a guy can be that big, and jump around like he does what a great athlete!

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #121 on: June 15, 2017, 05:18:54 PM »
Yeah, lost in the madness of this week...Ward and Kovalev are fighting again.

I think Kovalev is going to push a lot harder for the KO this time.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline The Art of Rasslin'

  • PosterFest 2014 Winner
  • Member
  • *******
  • Posts: 23,297
  • wipeoff
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #122 on: June 17, 2017, 05:57:23 AM »
http://bleacherreport.com/articles/2716206-former-ufc-fighter-tim-hague-in-icu-with-serious-brain-injury

Tim Hague got KO'd by a legit Canadian boxing prospect named Adam Braidwood and is in ICU right now. I hope he is okay, and this should serve as a warning for MMA fighters about what boxing can do to you if you don't respect the sport and take it seriously.

Braidwood used to play in the CFL and is 8-1, with that only loss occurring when he was doing it as a sidegig while playing for Edmonton. It was against Jordan Mein's dad of all people, who has a lifetime of experience. But since taking it seriously he's been looking like a decent prospect, knocking out some mid-level fighters. Even got that Mein win back. Not the kind of guy a traditional MMA fighter should step in there with.



He's been training for a long time and was a legit athlete, will be interesting to see what he can do. He needs to work on his defence but he has time for that. For a guy that won Strongest Man competitions for Washington State football, he moves p. well and is really good at headhunting. Really, he should just learn how to sprawl and dominate MMA, he is 1-0 there.


I can't believe a guy can be that big, and jump around like he does what a great athlete!

Offline The Art of Rasslin'

  • PosterFest 2014 Winner
  • Member
  • *******
  • Posts: 23,297
  • wipeoff
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #123 on: June 17, 2017, 06:13:07 AM »
At 17:25, about the last 25 seconds of the fourth round are insane and like something out of pro wrestling. It's worth watching but Braidwood gets hit with one shot and rather than retreat pulls a Max Holloway and laughs as he rolls with Eric's biggest shots, and the local Quebec crowd and announcers are overselling it all. Braidwood then throws one counter that had more impact than all those other shots combined and he damn near kills Martel-Bahoeli to end the round. He finished the job in Round 5.

That's how you put someone over. That kind of personality and backing it up in the ring right after, that sells PPV's. Hopefully he keeps winning and they don't throw him to the wolves too soon.


I can't believe a guy can be that big, and jump around like he does what a great athlete!

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #124 on: June 17, 2017, 07:27:37 AM »
Hague has been ruled brain dead.

These guys need to stick to their sports.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline The Art of Rasslin'

  • PosterFest 2014 Winner
  • Member
  • *******
  • Posts: 23,297
  • wipeoff
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #125 on: June 17, 2017, 07:51:10 AM »
Hague was finished by TKO in boxing/mma FIVE times in the past 20 months. He should not have taken this fight, no matter who you want to blame. In this fight alone, he was knocked down FIVE times, once per minute it lasted.

When you come into a fight with that kind of brain damage, and then you take that kind of punishment in one night...


I can't believe a guy can be that big, and jump around like he does what a great athlete!

Offline The Art of Rasslin'

  • PosterFest 2014 Winner
  • Member
  • *******
  • Posts: 23,297
  • wipeoff
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #126 on: June 17, 2017, 07:55:25 AM »


damn, people on twitter are saying he's dead. Looks to be confirmed, very sad.

RIP


I can't believe a guy can be that big, and jump around like he does what a great athlete!

Offline The Art of Rasslin'

  • PosterFest 2014 Winner
  • Member
  • *******
  • Posts: 23,297
  • wipeoff
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #127 on: June 17, 2017, 08:50:13 AM »
Quote
Dan Grummett‏Verified account @DGrummettCTV  25m25 minutes ago
More
 From sister of Tim Hague, on reports the local boxer has died:

"He has not died. That is inaccurate. We are all sitting with him now."

Still in critical condition, but this could just be a 'last rites' situation. Still, I'll wait for news confirmation, but Wiki is normally a good source and they confirmed his death.


I can't believe a guy can be that big, and jump around like he does what a great athlete!

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #128 on: June 17, 2017, 08:54:55 AM »
Well, he's brain dead. So he's dead anyway.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #129 on: June 17, 2017, 02:51:12 PM »
Didn't see that finish coming at all. Thought Kovalev was winning the fight.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #130 on: June 17, 2017, 03:01:54 PM »
But yeah if you get hit low 3 or 4 times and the referee doesn't give you an 8 count, I dunno.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline Amy pats fan

  • P dot Roy
  • THUGBUTT CHEATERS
  • Member
  • ****
  • Posts: 19,408
  • hashtag trashbag
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #131 on: June 18, 2017, 07:54:01 AM »
Hague died.  RIP

I watched the clip of the final minute of the fight, it's on youtube.  The ref is kind of in the way and the camera angle isn't great.....it's kind of a quick uppercut I think that put him out.  I've seen way more brutal looking KO's....but I guess he'd been taking hard shots all fight and shouldn't have been in there in the first place.

Edmonton's athletic commission deserves a lot of blame here.  From all accounts Hague should not have been cleared with all his concussions (that's why he was no longer in UFC) and recent TKOs

Also, the guy was a 4th grade English teacher and by all accounts a great guy.  This is so sad

Offline snuffbox

  • CXF Writer
  • Member
  • ***
  • Posts: 6,836
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #132 on: July 01, 2017, 10:10:43 AM »
ESPN is airing major fights for the first time in at least a decade. Pacquaio tries to resurrect his box officeabilty tonight. Back to back cards on Fri/Sat August 5/6 with Vasyl Lomachenko headlining on the 6th. The Terence Crawford-Julius Indongo unification fight is on Aug 19.

Deadspin posted an article today making fun of big fights happening on ESPN rather than HBO, Showtime, or ppv (apparently out of the same mouth that also pokes fun at major ppv events). I disagree. I think boxing has needed to get back to more cable/network fights for several years. I'm biased because I want to watch more boxing. But I do think that PBC airing on networks and cable, Golden Boy doing more ESPN dates, and now Top Rank moving their big names to ESPN is good for boxing.

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #133 on: July 01, 2017, 10:28:09 AM »
I agree completely with what you've said and don't understand why anyone would complain about this.

Also, HBO doesn't air HBO quality fights themselves anymore. Supposedly they don't have the budget to do it, but they turned into mismatch central the last few years before this one. Showtime still shows big fights though. The lack of HBO having a budget creates a climate where fans aren't going to tolerate mismatches and where promoters are forced to have quality fights. The PBC concept is running out of money too, so I'm interested to see what happens when it's gone.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #134 on: July 01, 2017, 04:12:57 PM »
Not a robbery IMO, but a great fight and a close one. Decision given to the wrong man.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #135 on: July 01, 2017, 04:19:35 PM »
Yeah, there's been worse recent robberies

Offline Youth N Asia

  • 2016 & 2017 Death Pool Reaper
  • Member
  • **
  • Posts: 10,191
  • STRONG STYLE!
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #136 on: July 01, 2017, 05:04:49 PM »
Not the worst robbery. But they got it wrong. When one score read 117-111 I thought Manny for sure won it. Bad decision. Fun fight.

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #137 on: July 30, 2017, 08:38:24 AM »
Mikey Garcia definitely looks like a pound for pound level fighter, but I think 140 and 147 might be too much weight for him. At lower weights none of his opponents could take those punches.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #138 on: August 03, 2017, 03:33:28 AM »
Wladimir Klitschko retired.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #139 on: August 04, 2017, 11:56:51 AM »
Top five pound for pound Vasyl Lomachenko fights on ESPN tomorrow. I strongly recommend watching it. The undercard bout with Ray Beltran should be good too.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #140 on: August 05, 2017, 03:49:19 PM »
At the risk of talking to myself, I hope other people saw that.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline snuffbox

  • CXF Writer
  • Member
  • ***
  • Posts: 6,836
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #141 on: August 06, 2017, 01:25:22 AM »
He looked great but I could have done without all the assholing around.

Offline NoCalMike

  • Member
  • **
  • Posts: 7,889
  • Welcome to Prime Time, bitch!
    • EVIL EPISODES PODCAST!
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #142 on: August 06, 2017, 02:29:20 PM »
Not sure who all pays attention to women's boxing, but Gold medalist Claressa Shields just beat the brakes off the current champ to win the title.

Here is a 4 minute sparring session she did with Cyborg Santos.

https://www.youtube.com/watch?v=F536-lNxunY&feature=youtu.be
Get your TV Horror Fix w/the Podcast EVIL EPISODES! Listen at:
http://www.legionpodcasts.com/
http://www.horrorphilia.com

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #143 on: August 19, 2017, 03:06:38 PM »
Yo I'm at msg! Crawford vs Thurman would be good
Crawford would beat the life outta that dude IMO.

Still convinced.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #144 on: August 20, 2017, 06:48:31 AM »
What a body shot

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #145 on: August 26, 2017, 05:09:34 AM »
Top Rank signed a four year deal to do shows exclusively on ESPN or ESPN PPV, and while announcing that, they said Pac will fight Horn again on November 11th. Lomachenko will probably fight Rigondeaux on December 9th.

For those in Canada all those Top Rank shows will be on TSN.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #146 on: September 09, 2017, 04:06:46 PM »
Big time HOLY SHIT at Chocolatito getting KTFO.

Even the best get washed up at some point.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline Brooklyn Zoo

  • BZ
  • Member
  • **
  • Posts: 16,206
  • BZ
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #147 on: September 10, 2017, 03:32:52 AM »
:(

Online Firmino of the 909

  • Admin
  • Member
  • **
  • Posts: 33,100
  • 909
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #148 on: September 16, 2017, 03:33:02 PM »
Everyone knows Golovkin won this shit is rigged. 118-110 Canelo the worst scorecard I have ever seen.


koab [8:27 PM]
damn i thought you guys were good little cucks who would shit themselfs so a POC could peacefully protest

Offline Youth N Asia

  • 2016 & 2017 Death Pool Reaper
  • Member
  • **
  • Posts: 10,191
  • STRONG STYLE!
Re: Boxing 2016-2017 Thread
« Reply #149 on: September 16, 2017, 03:39:38 PM »
Boxing doesn't even try and make it look legit anymore with the judges. Vegas took all that money tonight.